2011-01-02
 23:15:58

Nyårshelgen

Nu är det år 2011. Det blev som jag trodde. Idioterna hade noll koll på var de sköt sina raketer. Fy fan, de satt ner skiten i snön och tände på utan att sikta. En träffade väggen mellan vår balkong och fönster.
Hur kan man vara så där dålig? Vi hade väl tur med tanke på hur många bränder det uppstod.
31:a Dec 23.58 såg jag två brandbilar i full fart längs brolunda vägen. Det brann nog rätt bra.
Förutom några bränder så var det de sedvanliga fyllebråken och misshandel som pågick. Som vanligt med andra ord.

På nyårsafton åt jag , Sandra och Liam en mäktig och god lasagne, drack julmust och alkoholfritt mousserat jordgubbsvin, saft med andra ord. Det gick väl ner.
 
Jag och Liam gick sedan ut och skulle kika på raketerna men han var lite småskraj och jag förstår honom helt med tanke på vad jag skrev ovan om våra kära grannar på gården.
Celine låg och sov igenom hela rubbet och Ebba låg under soffan och pissade ner sig själv.
Hon är helt förstörd nu, vågar inte längre gå ut. Så jäkla synd om henne. Idag var hon på lite bättre humör när jag slet ut henne men BLAM så var det någon dåre som smällde en redig raket igen.
Kan ni inte ge upp? Nyår är över, vi vet att det är 2011 nu. Ge fan i att skjuta raketer nu.
Förstår inte..det förstör det roliga. Om alla smäller samtidigt med allt de har så blir det genast mycket bättre.
Sen slipper vi skiten..
I snitt skadas 300 personer varje nyår och 1 dör varannan nyår. Är det så jävla konstigt egentligen? Hälften av folket har ju noll koll.

Jag nämde förut att det saknas lagar ang raketer, jag hade fel. Man får skjuta raketer vid 00.00 och ett par minuter senare och smällare är redan förbjudna. Sedan är det förbjudet av minderåriga att både köpa och tända på raketer.

Nåja, nu är det så gott som över.

Lördagen bestod av jobb jobb jobb.
Söndag likadant. Mer eller mindre, var tvungen att gå hem tidigare för jag mådde skit. Fick sån jävla rännskita och kräktes. Det känns en aning bättre nu faktiskt. Nästa arbetsdag är på tisdag så jag kan vila ut och ta det lugnt imorgon.

Dags för sängen, alla andra har redan gått och lagt sig



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: