2011-03-29
 18:55:26

Äntligen hemma - Men äckligt blev det

Celine och Sandra behövde bara sova över på sjukan en natt som tur var. Det är jobbigt för oss alla när sånt här sker. Celine mår väl dugligt för nu. Det tråkiga var att vi har precis upptäckt blod i hennes blöja, det var inte mycket och hon verkar inte lida men ändå är det oroväckande. Vi ringde självklart in och förklarade som det var, vi skulle avvakta tills nästa blöjbyte..så vi får se vad som sker - om det blir ett 3:e besök på Huddinge. Håll tummarna..

Idag har förövrigt varit en jäkligt äcklig dag. Bortsett från blodslem i blöjan så har det även förekommit kräk, nysningar,massa snor, host och slem och även en hel del urin. Det vore en sak om det kom från spädbarnet men det är ur alla i familjen, tom hunden. Ebba har exempelvis kräks 2 ggr i dag inomhus. Härligt!
Jag hostar och slemmar som en gammal getabock. Celine fräser ut snor som en vattenspridare medan Sandra är förkyld och Liam.ja han äter sitt snor och skrattar.
Välkommen till världens fräschaste familj. Pricken över i:et var när åt vår korvstroganoff till middag. Precis efter att Sandra har skyfflat i sig en munfull ris/korv så nyser hon. Det flög ris UR näsan och över hala golvet. Tack gode fan att hon inte siktade över matbordet. Celine blev självklart rädd och började gråta.
Ja här är det livat, att försöka ta de lugnt när man är sjuk går inte alla gånger men det är väl så det fungerar när man har familj =)

Jag tänker vara hemma en dag till och försöka köra på Torsdag för jag mår fanimej inte bra nu heller som jag nämnde ovan. Jag hatar det här, jag vill inte vara hemma och missa så mycket jobb men vad ska man göra när man är så svag som jag är i nuläget. Det spinner runt i skallen på mig så fort jag rör mig, jag har hostat upp halva lungorna som är hängades ur mungipan på mig och snoret rinner som Niagarafallet. 

Dags att blunda och försöka vila lite innan Celine vaknar upp igen..



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: