2011-03-23
 21:59:32

Inget Internet (min sambo hade av stickan)

Vad gjorde man innan internet? Det har jag funderat på ett tag och nu fick jag ta reda på det den hårda vägen, trodde jag. Det var rätt skönt att komma undan internet världen en stund, man gjorde så mycket annat istället för att slöa framför datorn. Men nu är vi här igen, framför denna jävla dumburk till dator, denna virussmittande porrslukande och extremt sega dator som man lärt sig älska trots att man ständigt skriker åt den. Oavsett vad så hamnar man här nu. Tragiskt men sant.
Men vad gjorde man innan internet? Jo då lirade man väl xbox. Innan dess? Då var det väl Playstation 1 har jag för mig. Och innan det då? Hm, sega mega drive 16 bit. Och före det? Nintendo 8bit såklart!!
Men innan allt detta så ja, då var jag för ung för att minnas vad som hände.
Undra hur teknologin ser ut om ytterliggare 20 år? det lär ju vara fantastiskt. Frågan är hur vi fungerar då? Är vi mer beroende av tekniken än vad vi egentligen bör vara? Fast ja,det är vi väl redan nu.  Nåja, skit i det.

Jag träffade min systerson för första gången, det var jäkligt roligt. Men vilken liten plutt, han har inte ens kommit upp i Celines födelsevikt. Rätt sjukt hur stor min flicka är. Närmre 10 kg och bara några dagar över 4 månader.
Läskigt gigantisk men hon mår bra, hennes kurva är över pappret, hon följer fortfarande sin egna lilla väg.
Hon snurrade runt och vände på sig helt själv för första gången idag. Självfallet var man på jobbet men man får hålla tummarna att hon gör det framför mig inom kort.

Men nu ska jag nog runda av, skallen bankar och snurrar, vore skönt att ta och lägga sig relativt tidigt idag.
Sista dagen imorgon innan en lång helg. Härligt härligt.

Kommer skriva mycket mer nu när internet är tillbaka, ska försöka fokusera mer på vår kära dotter men det är svårt när man är borta så pass mycket. Det ordnar sig säkert=)


Tack för nu!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: