2011-01-08
 01:05:18

Nu har jag varit riktigt usel på att blogga

Det var 4 dagar sen sist, det är oförskämt av mig. Fy på Dammen!
Nu sitter jag iaf här framför laptopen och funderar mest vad jag ska skriva om, det har väl hänt en del men egentligen inget speciellt sådär.
Måste egentligen sätta mig ner varje dag och skriva ner mina tankar. Glömmer ju bort 9 av 10 saker när det går så här lång tid.
Celine har iaf ökat stadigt i vikt, ska bli kul att se vad hon väger nästa gång.
Har hört av Sandra att det är vanligt men hon sätter ofta i halsen och chippar ofta efter luft. Det är riktigt skrämmande, mitt hjärta stannar upp varje gång. Snart får jag väl hjärtstillestånd på riktigt med tanke på att det sker flera gånger om dagen. Hujedamej!
Även hennes mage verkar vara sisådär,det känns som att det börjar bli mer och mer skrik över just det, tårarna kan spruta iväg när hon inte kan klämma ordentligt.
Personligen har det varit tvärtom, usch, varit lös i flera dagar. Mindre mysigt för dig att veta kanske men jag måste få klaga lite, det är trots allt lite synd om mig.
Även panikångesten har eskalerat igen utan synbar anledning. Förstår inte varför men det är väl något man får leva med, har inte ork att kämpa så mycket mer. Man blir instängd och får det jobbigt men så länge jag kan förse min familj med det nödvändigaste känner jag mig nöjd för tillfället. Fast det är klart, visst vill man hitta på fler saker med dem...
Idag överraskade jag Sandra med en rosbukett och kort som stod "Bara för att jag älskar dig..."  Ja, det var just därför jag köpte det. Hon är en jävel på att döda blommor men förhoppningsvis uppskattade hon det.
Jag anser att man ska köpa saker och överraska när personen i fråga är helt oförberedd. Att ge blommor på alla hjärtans dag, hur jävla uppenbart är inte det på en skala? Överraskningen blir större när det är oväntat. Dessutom är det faktiskt mer oväntat att INTE köpa på alla hjärtans dag, talk about a surprise !
Fast man känner sig så illa tvungen att göra något, det har nästan blivit ett krav på just den dagen. Tycker det är synd, älskar man någon ska man visa det oftare än en gång om året. Kommersiellt skit.

Nu arbetar jag rätt hyfsat mycket. Är förvisso långledig nu, arbetar inte förrän på tisdag igen men ändå. Vore så jävla skönt att vara hemma ett tag. Ett par månader kanske? Det ska jag vara nu i vår/sommar. Ska vara pappa ledig. Det kommer bli skönt för Sandra att ta sig ut från denna lya medan jag behöver/vill vara hemma mer med barnen.

Häromdagen så var jag och Liam påväg ut med Ebba på hennes sista promenad för dagen. Då mötte vi vår granne med sin Engelsk bulldog/amstaff mix Bella. Denna hund är en stor muskel, vår hund är en liten hårboll.
Lilltjejen som var ute med Bella halkade tydligen och pang bom så stod Bella precis framför mig och Ebba. När Ebba ställde sig upp på 2 ben,visade tänderna och började morra skyfflade jag undan Liam snabbt samtidigt som jag drog åt mig Ebba. Då satte Bella fart. Varv efter varv snurrade de runt mig, Ebba tjöt, gnällde och morrade samtidigt som Bella gnagde på henne. Grannen ropade men bella sket totalt i henne. Efter vad som kändes flera minuter så fick jag tag på Bella i skinnet mellan rygg och rumpa och lyfte upp henne. Då kom grannen och kopplade Bella. Mitt i tumultet körde jag in handen i käften på Bella och spräckte en nagel. Aj. Det gör fasiken ont.  Hur som helst, ska det verkligen vara så? 
Tycker det är skit att föräldrarna inte kan ta ansvar över sin hund. Att skicka ut sina barn som är mellan 6 och 15 år med en stor och stark hund som inte lyssnar. Jag blev riktigt jävla förbannad, skrek och svor. Hon försvann snabbt upp. 
Saken är den att det spelar ingen roll om Bella lekte eller inte, en smäll, ett bett så är Ebba nere för gott eller vilken annan hund som helst. Skulle det ske så får barnen mén för livet. Kan bara inte förstå hur de tänker. 
Vi skickar inte ens ut våra barn själv med Ebba och hennes maxvikt har legat på 6.5 kg.
Nåja, alla kan inte vara intelligenta..

Nej nu är det verkligen dags att slagga. Spelar in Fringe nu så vi kan se det imorgon, dumt att lägga ett sånt bra program så sent även om det är Fredag.

God natt! 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: