2011-01-03
 15:22:22

Idag är det måndag

Och jag har varit ledig. Så jäkla skönt. Har börjat storstäda lite. Kört igenom köket och ska passa på att dammsuga när Celine har vaknat. Just nu ligger hon med mamma och myser i soffan. Ser härligt ut.
Jag skurade rent under över på och i micron, det behövdes kan jag ju säga. Det är något man inte gör allt för ofta. Fy fasen, men nu är det klart iaf. Ska man kanske köra en tvätt ? Är nog dags för det med , inte för att vi har brist på kläder utan tvätthögen är enorm! Gabanga!

Imorgon är det jobb som gäller, som vanligt. Tycker de bör öka lönerna och sänka tiderna. Då skulle mänskligheten må så mycket bättre på mentalt plan. Fler får jobb och man kan vara hemma mer med familjerna.
Sen vet ju tom jag att det inte skulle fungera för att statsskulden skulle öka rejält men ändå, man får väl drömma? Politikerna kan väl sänka sina jävla miljonlöner till att börja med så kanske vi kommer någon vart..

Träffade en nygammal granne när jag var ute med Ebba.Har sett henne någon gång sådär men aldrig pratat. Vi började prata lite tack vare hennes söta dotter Elvira dök på Ebba och skulle klappa. Så vi kom in på just ämnet hundar, föreslog sidan Cyprusdogs som vi köpte Ebba igenom. Hon verkar vilja adoptera också. Låter som en bra grej. Så är det billigt också.
Någon annan som känner för att adoptera en mindre hund så kika in på Cyprusdogs.com.
Fast nu läste jag precis att de har tagit en paus i sitt arbete. Varför då? Det var ju en bra grej! Okej, de tog inte betalt för sitt arbete och de börjar komma in på ålders höst men ändå, fortsätt kämpa !
Ta lite mer betalt så ni kan hålla er uppe. Det tror jag de flesta går med på. Annars går det inte runt.

Ska väl kanske ta och dammsuga nu, de verkar ha vaknat upp. Fast nu börjar alla bli hungrig också.
Hmm, vad ska man göra idag?



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: