2011-02-01
 12:18:29

På rätt väg

Nu har jag haft en sån där härlig arbetshelg 12* 2 timmar. Så ni förstår kanske varför jag inte orkade blogga.
Vad har hänt annars förutom arbete? Jadu, jag har fortfarande varit nikotinfri. Grattis till mig! Jag är fasen stolt över mig själv. Det ska jag vara. Trodde aldrig jag skulle klara det.
Tempramentet har dock inte lagt sig, är fortfarande jäkligt lättretlig. Det är ingen som har sagt till mig, det har jag förstått alldeles själv.
Kör fortfarande med Onico snuset. Helt tobak & Nikotinfritt men jag tror dessvärre att även de fräter på tandköttet. Jag är iaf på rätt väg ! Go me!


Jag läste på familjeliv om föräldrar som pussar på sina barns könsorgan.. alltså, okej?
Varför? Jag ser inte poängen. "Jag pussar mitt barn överallt.." ja men någon måtta får det väl vara? Det är som att pussa på ögonvitan, rätt meningslöst och dumt. Jag skulle aldrig tänka tanken att pussa mitt barn där för ja, jag ser helt enkelt inte poängen. Pussa bebisen på huvud, ansikte, nacke, hals, mage, armar, händer osv osv (ni förstår) men låt vissa delar av kroppen vara. Rätt enkelt. Jag hoppas att ingen av er känner er träffade.


Tidigare imorse när jag försökte få Liam att skynda sig till skolan så blev han arg på mig. Självklart segade han ännu mer. Då blev jag ännu mer frustrerad. Hur som helst, efter lite groll och gnäll så var han nästan klar, då gav han mig världens bitchlook (som jag bara trodde tjejer kunde ge) , lipade och började bryta på något konstigt språk. Han lät verkligen som en tvättäkta Södertäljebo.
Är det inte meningen att man ska bli bättre i ämnen som te.x. svenska i skolan? Bara undrar.
Sen när började folk bryta på språk med flit och tycka att det är coolt? Har hört det på många andra också (både utländska och svenskar), de bryter med sina vänner och talar ren svenska med andra.
Varför? Det är något jag verkligen inte förstår. Jag hoppas verkligen inte Liam blir än av de som tycker sånt är tufft. Fast han är 7 år, som mycket annat är det troligtvis en fas men det är inget jag tolererar. Tyck vad ni vill om mig men det där är över gränsen med tanke på att det är nu de lär sig basen till svenska språken. Då är inte "sho bre, ey eller fuckin´wizzle dizzle ma homie tamaguchi machmud" med.

Nåja, på tal om ingenting.
Kan ni gissa vad det här är?

Svar:   Ja och Nej, det är både ett nintendokontroll och ett soffbord. Det är identisk med orginalet till minsta detalj. 1 meter och 20 cm bred och vet vad vad som är riktigt tufft? Man kan koppla in den och spela. Det fungerar faktiskt. Hur onödigt ballt är inte det på en skala? Bör kanske vara två som spelar men ändå, härligt tänkt.

Nu ska jag till jobbet igen..


Erika
PUBLICERAT: 2011-02-20, 15:39:27 | URL: http://mylittlewords.se

Vilken dröm att ha det där som soffbord! :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: