2010-10-21
 13:00:18

Sådärja

Nu har man rastat Ebba, diskat, duschat, fixat ordning lite papper och är nästan redo för jobbet, jag ska bara ta och byta om och fräscha till mig lite.
Sandra ligger så vackert på soffan och vilar sig, jag förstår henne. I slutet av graviditeten måste vara tungt på många sätt.  Bland annat så har hon gått upp ca 24 kg (??) om jag räknar rätt. Vilken vikt hon ligger på är det bäst att jag håller tyst om för annars blir det pisk när hon läser det här, inte sant älskling? ;)

Jag läste på sidan facebook att en kille tycker att gravida kvinnor inte har rätt att klaga över just graviditeten för att det är självförvållat. Alltså, nja, tänk om - tänk rätt kära du. Om du t.ex. begår ett brott och du åker fast så ska du inte klaga eller bli arg. Du vet att du gör fel och du får fan ta konsekvenserna men det går inte att jämföra med en gravididet ditt megapucko. Det är och bör vara en sak två personen kommer överrens om och ja, det gör ont, det är jobbigt osv. Även om om vi alla vet det så har gravida rätt till att klaga! Det är så enkelt. PUNKT SLUT!

På tal om brottslingar som blir arga när de blir påkomna;
Så här ligger det till. Jag arbetar i en butik, ICA närmre bestämt och med jämna mellanrum kommer några praktmuppar och försöker stjäla, ibland lyckas de och ibland inte.
När man väl kommer på dem så blir det arga, jag förstår inte? Som jag nämde ovan så vet ni att ni gör fel men vissa av er verkar tro att det är er rätt att stjäla andras saker. Varför? Vad har du för jävla syn på världen?
Du blir arg och nekar när jag personligen såg dig stjäla. Det är ju skrattretande! Tyvärr kan ni fortsätta med det gång på gång på gång eftersom Sveriges lagar är så förbannat veka.
I USA kan man skjuta någon som gör intrång på ens tomt utan problem.
I Thailand kan man få livstid fängelse om man inahar en klass 1 drog oavsett mängd.
I östvärlden kan man stenas till döds.
Men om jag, som skulle skydda butiken eller en kamrat genom att klappa till någon så kan jag åka dit för det.
Det är sjukt.

Nä, dags att byta om och dra sig till jobbet.

Tjingeling



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: