2010-10-20
 22:04:24

Manlove


Hur ska en ung man i 26 års ålder kunna skaffa nya killpolare utan att se ut att vara en desperat retard?
Man love fanns när jag var yngre, innan jag flyttade. Då menar jag inte gaysex eller något liknande utan bara en jäkligt nära manlig vän. Sen flyttade jag och vi gled isär. Känns som man har tappat alla barndomsvänner som man stod nära just för att vi flyttade ut i landet åt olika håll.
Det känns rätt kasst nu om jag ska vara helt ärlig.

Förr i tiden när man var singel så var det iallafall lätt att bli vän med tjejer, då kunde det gå åt vilket håll som helst så att säga. Det går ju inte nu, det vill jag inte nu. Att skaffa en ny tjejvän när man har ett stabilt förhållande är även det svårt. Det blir garanterat missförstånd hos någon. Förr så struntade man ju i det, man var ju singel men idag när man är lite äldre, lite tunnhårigare och lite visaste så förstår man att man inte kan göra så.

Så hur gör man då? Jag har svårt att gå fram till en kille och ja, skaffa en relation.Hur gör man utan att vara för på? Bjuda på en öl? Kuddkrig och pyjamasparty?  Dessutom är det svårt att få en bra relation med någon när man lider av panikångest.
Jag har tur som träffade Sandra, hon förstår mig, hon förstår mina problem och hjälper mig i den mån hon kan.
Nivån på uppskattningen spräcker de flesta listor.
Vi alla har ju något slags bagage sen förr i tiden, men vi alla lider inte av det.

Tillbaka till tanken,  hur ska man bli vän med en kille? Alltså jag har då ingen specifik grabb jag har fått ögonen på (grooaaarrr) , jag tänker mer generellt.
Hur gör du som själv är kille?
Hur gör du som tjej?
Är rätt nyfiken på det.

För mig personligen har det blivit så att man slutat med ett gäng tjejkompisar och i princip ingen killkompis. Det är rätt annorlunda skulle jag tro. Visst har jag någon/några man träffar och tar en bärsa med men hur ofta händer det nu för tiden? Det avtar ju äldre man blir.  Vi alla har ju vårat nu, våra flickvänner, vår familj osv.
Nej det skulle vara härligt med en ändring gällande detta.
Jag ska då inte klaga på min situation. Jag har faktiskt en underbar sambo, en härlig energisk bonusson, en dotter på G, en härlig speciell hund, tak över huvudet och ett fast arbete. Jag har det väldigt bra. Men den som har mycket vill ha mer, saknar att vara med grabbarna om ni förstår.
Men tyck fan inte synd om mig,  det tillåter jag inte.

Till något helt annat;
Haha jag har glömt bort....tittade på tv och då fösvann min tanke. Nåja, skriver mer imorgon!


Sara L
PUBLICERAT: 2010-10-20, 22:40:59 | URL: http://missazuzephre.blogg.se/

Förstår hur du tänker faktiskt. Men ja det med att skaffa nya vänner av samma kön som en själv e alltid betydligt mycket svårare.



Är nog likadant som tjej. Enklaste sättet att träffa nytt folk på är väl genom vänner man har, eller jobbet många gånger. Man har ju haft vänner, både killar o tjejer. Men många försvinner med tiden, pga av flytt eller annat. Jävligt tråkigt, och också jävligt svårt att knyta ihop nya kontakter på samma sätt som äldre.



Även jag kan känna samma sak, vill ha fler tjejvänner, har inte många kvar. Och dom vänner man har, eller har kontakt med väldigt sällan kan man ha allt för dålig kontakt med istället för att försöka ta vara pådet man har. Det e fan inte lätt. :(


Sandra
PUBLICERAT: 2010-10-22, 22:16:46 | URL: http://bitchens.blogg.se/

haha kommer du ihåg den gången vi va på stanleys.. DÅ var jag ensam tjej... :D

Rätt skoj faktisk, de va ju då du, mitt ex, min dåvarande pojkvän och min blivande man :D

Den enda som var utomstående va du... Fast jag tog ju över din lägenhet :D



Jag träffar nog nya vänner via jobb.. Men o andra sidan är ja ju på olika jobb gansla ofta :D Och jag e ju rätt social av mej :P


Annica
PUBLICERAT: 2010-10-28, 12:45:12 | URL: http://www.nogg.se/reddanger

personligen tycker jag det e svårt att hitta folk att umgås med utan alkohol - varför e det en sån självklarhet att man som vuxen alltid måste involvera alkohol när man ska umgås socialt med andra vuxna?!



detsamma gäller min karl, Sonny, han har ju inga polare kvar bara för att han börjat leva ett mer nyktert liv... du kan få adoptera honom som polare nu när bebisarna snart kommer, kan ni gå som äkta 2000tals-farsor med barnvagnarna o snacka skit :-D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: