2010-10-13
 13:56:31

Kamelridande pingvinstång...

..är en fras som används alldeles för lite i det svenska språket enligt mig.
Jag läste nämligen på mjölkpaketet för ett tag sen att det har dykt upp nya ord i ordboken. Det saken handlar om är att använder en viss del av svenska folket ett ord tillräckligt länge så kan det hamna i ordboken. Därför ber jag er där ute, alla mina 3 läsare, att börja använda min nya fras ;)
Frasen kan användas t.ex. inom sport.  "han skruvade bollen och den åkte iväg lika krokigt som en kamelridande pingvinstång".  Ha!  Jag bör bli språkvetare.

Nåja, nog om skitsaker. Fast är det inte just skitsaker det står i bloggar? Liksom, lite allämna tankar som kommer upp? Dessa är mina tankar, min syn på världen.. lite annorlunda men ack så effektivt. Kanske..

Här sitter man nu på soffan efter en kort arbetsdag, ska ha möte snart med någon dam, vad det gäller vill jag egentligen inte gå in på just nu men jag kan säga att min åsikt om våra samtal verkar helt onödiga. Nej det är inte terapi, det behöver jag ioförsej, iaf KBT.
Jag märker jag är rätt virrig av mig, mina tankar går från ett till ett annat på en bråkdels sekund och jag känner att jag behöver få ut allt så min blogg kan bli rätt hattig och virrig. Den reflekterar mig helt enkelt!

På tal om soffan jag nämnde, den fick jag av min syster som tog över den när mormor gick vidare. Den är rätt..ja, vad ska man säga, vidrig?  Inget illa menat mot syrran eller mormor men jag tror fan ingen har tvättat den sen den tillverkades för ungefär 50 år sedan.
Kan börja om från början, Ebba, vår lilla söta hund låg på soffan och sov en dag när Sandra kom hem. Ebba vet att hon inte får ligga där så hon skämdes verkligen rejält. "skäms som en hund", hört det uttrycket? Det Ebba då gjorde var att hon började kissa i soffan (!!!) för att visa sin underlägsenhet.
Jag blev mindre glad när jag fick höra det men vad tusan, sånt händer tyvärr.
Det jag gjorde då var att jag handtvättade dessa två dynor..fy fan, det skulle jag aldrig ha gjort, såg hur vidriga de va. Första gången jag satte ner de i badkaret med tvättmedel svartnade vattnet direkt. Det var bara att upprepa proceduren. Det blev svart igen.. muuuums!
Då gjorde jag det en tredje gång, nu blev det brunt..kopparfärg. Success!!
Bara skölja och gnugga, skölja och gnugga. Till slut fick jag bort iaf 80% av allt. Det tog mig en dag och ca 2 dagar för de att torka. Nu har jag bara 4 sittdynor kvar + alla ryggstöd..Jag känner mig måttligt road!

Det är bara en sån sak man inte vill veta..

Nej nu måste jag städa undan lite för sambon kom nyss hem och gav mig en pik, bäst att ila iväg innan hon magar in mig väggen.  Älskar den där kvinnan, därför får jag driva med henne ;)

Tack för nu, hörs lite senare..då ska jag börja arbeta med designen!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: