2010-10-16
 13:21:15

Första snön

Igår, Måndag 15:e oktober, var en speciell dag för oss alla i Södertälje. Det var en sak som hände som bara sker en gång om året. Den första snön kom. Sen om kan kalla det snöfall i sig vette fan med tanke på att de kom ungefär 20 flingor men det var dock ändå snö ! Vi blev alla glada när vi såg det men tanken slog mig, fan vad jobbigt med snö. Det är vackert men ack så förbannat kallt och blött det kommer bli.

Jag har kommit underfunn med jag ogillar alla årstider. Antingen är det för kallt, eller så är det för varmt, det kan även vara för torrt, för blommig så jag nyser och fräser som en sjuk hund, det kan även vara för blåsigt, för molnigt, för soligt och för fuktigt. Undra egentligen vad som är ett "perfekt" väder? Det existerar nog inte?
Jag hatar att svettas, jag hatar att frysa.  Nåja, snart kommer snön och det är inte så mycket man kan göra åt det.
Men nu slog det mig, är jag negativ? Alltså, jag tänker nog negativt. Låt oss ta dessa årstider som exempel. Jag kunde lika bra skrivit vad som är bra med dessa men jag valde direkt att skriva ner det negativa, dags att sadla om,dags att tänka om!   Glöm det ovanstående;
- Jag älskar alla årstider. Vårens första sol, sommarens härliga värme, höstens fina färger och vinterns ljuvliga snö.  Sådär ja, det var bättre!

Imorse vaknade vi i stillhet tillsammans utan stess och jäkt, Ebba låg kvar i sin säng och snarkade lite halvt. Solen låg jämnt vid marken och frosten smälte sakta från gräsmattan. Fåglarna kvittrade härligt utanför fönstret. Människorna utanför gick i vinterjacka, mössa och solglasögon. Detta blir en underbar dag tänkte jag..
Helt plötsigt känner jag en närvaro i köket, alltså, du vet hur det är, du vet att någon är där men du kan inte se någon alls, känner du igen det? Men jag är garanterad på att någon står där.
Jag hör ett slags klick, några låga andetag.  Tadaaaaa!!!  Liam försöker smyga sig in lite diskret men jag var långt före. Han slänger sig i sänger och börja blåsa en ballong som exploderade framför Sandras ansikte.
Ebba sätts igång och börjar skälla, hon älskar nämligen att latja med ballonger.
Vi skrattade en del och då tog liam det som en utmaning och hämtade en ballong till.
Han skuttar ner i sängen bredvid oss koffeinälskande zombies och börjar blåsa.
Släpper den så den spinner runt ovanför oss och sprutar ut spott och härligt slem.  Morgonduschen känns på nåt sätt inte akutell längre.

Jaha, då hade vi inte så mycket val än att gå upp och starta med frukosten.

Nu efter lite promenader och mjölkshopping så sitter vi här och tittar på dansbandskampen. Det är ungefär lika roande som pilla naveln med en skållhet gaffel.

Dags att börja röra sig, kaffet har gått igenom kroppen och är på väg ut. Härligt.

För övrigt idag har vi absolut inget planerat som tur är. Ska väl lira lite fotboll med Liam och tvätta lite kläder.
Och ja, självklart måste jag packa ner BB väskan nu.


Härligt att ni ger mig positiv feedback, blir superglad och det gör så att jag fortsätter skriva min lilla blogg =)


Idag är det 30 dagar kvar till b.f.  Yeeey



Sandra Jansson
PUBLICERAT: 2010-10-16, 16:22:56

Hahaha du är ju bara bäst på att skriva!! =)

Men det är klart, du är bäst på allt du tar för dig <3



Jag älskar dig!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: