2010-10-26
 14:34:19

En ledig dag

Idag är jag ledig och solen skiner rakt in på mig, det är varmt men så kallt ute. Jag ser knappt vad jag skriver.
Idag har jag absolut inget planerat, fy fan vad skönt. Har satt igång en diskmaskin och ska snart köra en tvätt också. Nackdelen med alla dessa apparater som diskmaskin, torkskåp och tvättmaskin m.m. är att elräkningen stiger stadigt som ett morningwood. Jag har iaf lyckats få ner mobilräkningen vilket känns underbart men självklart gick elräkningen och handels upp i pris. Skulle inte handels bli billigare? Troligen har jag fel men ändå.
Det känns så jäkla onödigt och dumt att vara med i facket när man kan lägga pengar på annat, och andra sidan kan det vara bra också. Har aldrig haft användning för dem, har klarat mig själv. Den enda gången jag verkligen behövde de var när jag blev medlem men då kunde de inte ge mig någon hjälp alls eftersom allt som hände började innan mitt medlemskap var klart.
Jag förstår de på ett sätt men va fan, de kunde väl hjälp mig ändå. Som tur är så har jag en ny chef som ni flesta vet och det är inga problem nu. Han är rättvis och schysst. Absolut en av de bästa chefer jag har haft men vinden kan säkert vända.

Nu försöker jag skriva och koncentrera mig men det är svårt när Ebba gnager på mina tossingar och Liam sjunger och ser på Svampbob fyrkant. Hans humör svänger rätt rejält, det är nog så med barn i hans ålder. Han kan börja gråta och tjuta för att rummet sitt ska städas men tårarna fösvann lika fort som de dök upp. Ibland blir man nästan chockad =P

Senare idag när mamsen blir hungrig ska jag göra hamburgare från scratch, ska dock inte skjuta kossan och mala men jag ska iaf forma burgarna och krydda. Alltid lite pondus på det va.
Jag är hungrig nu, ska flirta lite med tanten och fråga om man jag kan börja med käket. 

Hörs och ses..

Om någon kan hjälpa till med headern på bloggen så är det bara att skrika till!


Mandy
PUBLICERAT: 2010-10-27, 02:20:57 | URL: http://menvatusan.blogg.se/

Hej, såg på designadinblogg att du hade bekymmer med headern.

Ditt problem är nog att du laddat upp den för liten. Ladda upp i 1000 px. Funkar inte det har du gjort en för liten bild. Gör den större i det program du använder dig utav men börja med att ladda upp i större pixlar när du laddar in bilden på din blogg.

Lycka till



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: