2010-10-28
 11:52:43

Blackout!



NHL 09 går på för fullt, Sverige mot Allstars. Foppa har pucken och glider längs blålinjen, fintar och laddar för skott. Pulsen stigen, svetten lackar,adrenalinet pumpar och POFF!!!  Allt blir tyst, allt blir svart.
Vi försöker se på varandra men det går inte, det är mörkt! T.om. kolsvart.  Det enda som lyser är stjärnorna och några få gatulampor. Jäkla helvetes fan. Strömmen har gått! Vad gör man nu? Liam blev rädd, jag blev mer avslappnad och trött för det var mörkt, Sandra blev mest förbannad.
Jag går och tar fram ficklampan och bländar mamsen och liam. Han sitter fast på henne som en igel. Jag förstår honom, det kan vara läskigt som barn, även för vissa vuxna.
Jag kom på en härlig idé, varför inte tända ett par ljus och mysa lite? Jakten på den försvunna grilltändaren har börjat. Jag letar i verktygslådan, i alla skåp och lådor, i garderoben, i badrummet, under badkaret, under sängen, i nattduksborden men ARRRGH!!  den finns inte!  Nej men då sms:ar jag grannen och hör, hon brukar vara hemma. "Får jag låna en tändare?"  Javisst, men jag kommer inte hem förrän om 2h. CRAP!
Jaha, ner till macken och köpa tändare..Nehe, den var tillfälligt stängd, även de har strömavbrott.
Nahe, fram med laptopen och låta den lysa upp vardagsrummet tills vidare.

Efter 45 min kom ljuset, WIIIIIE hörde man hela huset skrika.
Blott 10 min senare dog allt igen. Men så brukar det vara, de verkar alltid jävlas med att stänga av en sista gång.
Ljuset kom tillbaka och allt blev bra. Sen såg vi skräckfilmen jag pratade om, Paranormal Activity 2.
Vilken besvikelse!!!  Fan, okej, jag hoppade till en gång och den var stundtals lite spännande men faan..knappt sevärd ijämförelse med ettan. Ioförsej var den en dålig kopia med dåligt ljud och ingen text.
Det förstörde väl upplevelsen en del.

Idag är det Torsdag och både jag och liam är hemma från skolan respektive jobbet för dålig mage m.m. Fy fan, det här är inget kul.
Nu är det bara att äta magmedicin och klunka proviva som man blir på G igen.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: