2010-10-19
 14:41:53

Allmänt förbannat



Myndighet
- "En myndighet ska se till att samhället fungerar som det ska enligt de lagar som riksdagen har bestämt" - ta er i häcken! Jag har ingen direkt kontakt med denna myndighet jag talar om men jag vet hur de arbetar för en normal svensson. Alltså, de ska vara objektiva och arbeta via de riktlinjer som delats ut men inte fan gör dom det. Jag tänker inte dra alla över en kam men herregud, ni kan inte ta ren fakta, skriva om det, hitta på en egen "Sanning" enligt ert tycke och tänke och skriva ut det som en offentlig handling. Har jag fel? Och är inte detta förtal eller liknande? Jag blir bara så jävla förbannad på sånt här, jag vill gärna anmäla dessa idiotiska parasiter till människor men vad har jag för chans när de arbetar åt regeringen? Som ensam svensson kan (om man vill att det ska gå smärtfritt fram) man bara stå där, ta emot deras skit och sedan slicka de där bak. Jag är iallafall inte sån, jag tänker inte fjäska för någon. Jag säger vad jag tycker och tänker, frågan är bara hur kommer det då sluta för mig och för de andra? Nåja, det tåls att tänkas på. Det enda jag kan säga om dom är vad jag redan har sagt, ta er i häcken!

Idag är jag ledig igen, känns bra bortsett från regnet. Vi var och hämtade Liam från skolan, blev dyngsur och kall. Inget vidare måste jag säga men jag kan inte klaga på att vara ledig, kommer ju faktiskt arbeta resten av veckan inklusive helgen. På arbetet sker en del förändringar, vi har köpt in nya kylar och frysar så det kommer bli jäkligt fräscht. Det ser jag fram emot faktiskt.

Vad tycker ni om min nya bild förresten? Blev den duglig? Har precis skaffat Photoshop och latjat runt lite. Får väl duga så länge.

Fan är så fattig denna månad, måste köra med euroshoppers toalettpapper. herrejävlar, det är som att köra upp sandpapper i röva. Dessutom går det lätt sönder, faan, vilka I-landsproblem man har.
Samma sak med Oboyen, den är slut! Livet går under!   iaf för Liam.  
Man ska kanske ställa sig en några frågor innan man köper saker och ting. 
-Behöver jag verkligen den här 40" LCD med full HD och sjuttioelva in-och ut kablar. 
-Gör denna sak mig lyckligare?
-Tillåter min ekonomi att betala den här just idag?
-Är detta prioritet?
etc etc... eller så gör man som jag, vill jag ha, då köper jag och får sedan ångest över det hela. Kanske inte så intelligent eller ekonomiskt men man får en hel del coola prylar.
Dags att möjligtvis tänka om det här med..eller?`

Nu blev sandra bitter på mig. Holy macaroni!   Jag skulle sätta på Té. Hällde i vatten, satte i kontakten men jag glömde trycka på on.  Liksom, man kan inte komma ihåg allt..

Ha det så bra där ute så får ni gärna återkomma till min blogg.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: