2010-11-02
 21:08:07

Tisdag

Idag är det tisdag och det är bara 13 dagar kvar till förlossningen. Den beräknade iaf.

Kom nyligen hem från jobbet som vanligt och har käkat en del, nu tänkte jag dela med mig lite saker som jag har läst om de senaste dagarna.

-En grej som är rätt intressant är att forskare har nyligen kommit fram till att de blöta löven på marken är hala. Liksom, vilken normal människa vet inte redan det? Vad är det att forska om? Lägg pengarna och tiden på något vettigare. Varför löv är hala är inte speciellt intressant för oss, forska istället om hjärtat, astma, allergi, blodförgiftning, nageltrång..vad fan som helst förutom löv!

-Forskare har nyligen kommit fram till att man blir kär på 0,2 sekunder. Ja, ännu en grej som är relativt onödig att forska om men då vet vi iaf att kärlek vid första ögonkastet existerar på riktigt.

-40 baggar har fått sina pungar sönderslitna/tuggade av, jag citerar, "någon slags hund". Först och främst, AJ!!
Tänk dig själv att bara stå där och tuggar lite och pang bom så får du pungen bortsliten, vilken chock. Jag hade blivit rätt nedstämd.
Frågan är, vad är "en slags hund"? Och varför just pungarna?
Det låter mer som en pervers gubbe som gör hyss. En hund skulle nog inte göra så, en varg?  Nja, de skulle nog `go for the kill` och inte slita loss 40 pungpåsar på olika individer. Det låter faktiskt mer som en människa. Min uppfattning är att djur inte sliter loss påsar för skojs skull. Behöver de mat så dödar de och tar hela bytet.
Något är riktigt skumt..

-I Tyskland öppnar sig marken och sväljer hus. Det låter lite läskigt måste jag säga. I somras hände samma sak i Guatemala, hålet svalde ett 3våningshus helt och hållet. Nu i Tyskland var det bara en väg, träd och ett halvt garage. Gropen blev 20 meter djup och 40 meter bred. Detta hände mitt i natten. Fy fan vilken pers! Ingen skadades som tur var.
 Det de säger nu är att de räknar med att det kan hända fler gånger på fler platser.
Men jaha, tack för den varningen. De vet inte vart eller när det kommer att ske. Det är ju en bit mellan Guatemala och Tyskland så det ser inte ljust ut. Det kan med andra ord ske precis vart som helst. t.o.m. här i Sverige. Så var beredd på det, marken kan falla ihop. Därför tycker jag att ni alltid ska ha en kudde på rumpan och hjälm tills detta är över. Säg inte att jag inte har varnat er!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: