2010-11-07
 16:39:19

Söndagen , slappdag? Inte längre


Inte fasen slappar man på söndagar längre, det var väl tänkt så från början eller har jag missat något.
Man arbetar hela helgerna, dricker öl på lördagar och städar på söndagar.
Jag har sorterat alla mina x-hundra DVD filmer och CD skivor. Det tog lååång tid.
Jag har för länge sen köpt CD torn från IKEA, 3 st Benny har jag för mig att de heter. Mina filmer och plattor får inte plats. Var tvungen bara ha kvar de allra bästa skivorna kvar, resten var jag tvungen att gömma i hyllan. Det är så fult med dessa jäkla CD/DVD torn. Har någon tips på en snygg och läcker mediamöbel?

Efter allt detta tog ett bra tag så vi kände att vi orkar verkligen inte laga mat, blev en pizza var, eller ja, jag nallade av Liams när min tog slut.  Dagens pizzor är små små. Behöver en tvåmanna pizza om man ska bli riktigt mätt fast det blir så dyrt, bättre att ta av de andra. Ibland är det bra att vara starkast i familjen ;)

Liam har varit ledig i hel vecka nu, höstlov tror jag det heter. Det vill jag också ha! tycker det är lite fuskigt.
Men han är sådär lagom rastlös, han behöver verkligen leka av sig. Det är lite tuffare med barn när det börjar bli kallt ute. De är ju främst inne och trackaserar oss.

Nu börjar ju tankarna snurra runt som en speedad kyckling. När ska vi få vårat barn? Det börjar bli dags. Haaallåå Celine. Kryp ut nu! Jag förstår dig, jag skulle inte vilja kräla igenom ett kvinnokön frivilligt heller men det är dags! Ut med dig, jag lovar att du inte behöver göra om det. Slå hål på hinnan och kräla ut nu...men snälla, blöt inte ner vår soffa bara, eller sängen. Det är rätt tacksamt om du kunde undvika det.
Ska man kanske ta en grilltång och dra ut ungen? Tror visserligen inte att Sandra skulle uppskatta det under tidens gång men efteråt så kanske hon tackar mig?
Jäklar, jag har ju glömt bort att fixa cykeln jag ordnade. Behöver bara hitta rätt del som jag slarvade bort för ett tag sen, smörja kedjan, slipa ner den gamla färgen och måla om.
När jag väl är klar med cykeln så blir det säkert stulen. Brukar vara så. Muppets!

Dags för en kopp kaffe och hjälpa lillgrabben med läxorna. Hoppas det inte är matematik bara.  Å andra sidan bör jag klara ettans matte annars är det lite pinsamt.



Sandra J
PUBLICERAT: 2010-11-07, 18:30:28 | URL: http://blivandefarsa.blogg.se/

Du är knas du! Klart att hon kommer kika ut när det är som mest olägligt ;)) Haha



Hoppas jag stavade rätt nu..... =P



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: