2010-11-10
 12:13:19

Semestertider? Nej, men jag är iaf ledig


Här satt jag och hjälpte Liam med sina läxor. Just den där sidan var att man skulle måla rätt färg på rätt sak. Det klarade han galant! Han är så duktig. Även matematiken tycker jag går bra även om inte läraren tycker likadant men jag vet vart problemet ligger. Han har något som kallas för Ambidextri eller ambidexteritet, tvåhänthet. Han skriver och ritar likabra med sina händer. Detta kan jag se som en nackdel just vid hans ålder eftersom han kan lyckas vända på siffrorna/bokstäverna när han byter hand. Det kan vara bra att välja en hand och försöka skriva med den. Fast jag ser det inte som ett stort problem direkt, det kan bara vara lite klurigt för en sån ung kille att bestämma sig. Det ordnar sig nog när han blir äldre.
En fördel är t.ex. vid sport, basket, handboll, pingis, volleyboll, tennis, biljard etc etc, där är det en stor fördel att vara tvåhänt. Sätter han igång så kan han bli jäkligt duktig. Han ska se fördelen i detta och köra på.
En annan sak är att han är tankspridd, haha - känner igen det. Det är förhoppningsvis bara att fokusera på nuet så blir det bra.

Men han är duktig, förbannat duktig. Är väldigt stolt över honom. Han utvecklas överraskande fort.

Nu är första dagen på min semester som jag sparat, ska göra bokstäver på papper så kan han ta och bilda egna ord. Det är roligt att hjälpa honom, vara del av hans liv. Problemet är att jag inte är någon lärare, jag vet inte hur hårt jag kan puscha honom. Där har vi Sandra som hjälper till så det ordnar sig.

Här har ni en bild på Sandra,första dagen i Vecka 40. Big mama! ♥



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: