2010-11-04
 21:40:54

Så kan det gå

Idag på jobbet kom sandra och liam förbi. Riktigt trevligt tycker jag, nackdelen var bara att de kom när jag hade som mest att göra. Ogillar Torsdagar skarpt, så sjukt mycket att göra. På Torsdagar kommer den största leveransen på hela veckan. Det kan komma allt mellan 7 - 16 bur. (Kolonial är allt som inte är färskt,fryst eller frukt) Dessutom är man själv på golvet och arbetar endast med en kassörska samtidigt som man ska hålla koll på bakbrödet, hjälpa kunder, tömma pant, rensa lagret, pressa papp, plocka Arla leveransen och frysleveransen. Dessutom måste man se till så att frukthörnan är påfylld och bla bla bla bla bla. Förstår inte hur jag klarar det alla gånger.
Hur som helst, hon kom förbivaggandes för jag skulle ge henne pengar, de skulle ner på stan och shoppa lite.
Vet du vad hon shoppar? Julgardiner!  Yeeey tänkte jag. Vad bra! Det var precis vad jag ville att hon skulle köpa, julgardiner!! Ingen karl hade köpt det, ne ååh tänkte jag. Men nåja, låt gå. Det kan piffa upp lyan lite och ge lite julkänsla. Dessutom köpte hon schampoo och plåster. Wiiie..
MEN
Nu när jag såg allt måste jag erkänna, det var riktigt bra gjort av henne. Gardinerna var  fina, Schampoot luktade faktiskt gott och plåster, ja, det var ju slut!
Jag vet att jag kan lita på henne. Hon köpte trots allt godis också. Inte pjåkigt.
All cred till Sandra. Fy jävlar vad jag älskar henne!

Ebba är faktiskt den sötaste hund som existerar. JA, det är hon! Hennes stora ögon, intryckta nos och underbett gör henne fantastiskt charmig och söt.  Dessutom spelar hennes personlighet in rejält.
Hennes glädjeyl låter som..ja, det går inte beskriva..det måste upplevas.
Vi började busa lite i köket för en stund sen. Sen bestämde hon sig för att äta och då fick jag en idé.
Varför inte lägga sig på golvet, lägga hundfodret på näsan och hålla tummarna? Jodå, jag gjorde det allt.
Jag kan säga såhär, Ebba är envis, hon kan inte många tricks men hon är så försiktig iaf när det gäller mig. Hon tog fodret så försiktigt från ansiktet att jag inte ens kände henne överhuvudtaget. Det är duktigt av henne.
-Skulle vårt blivande barn vara allergisk mot hundar så vette fan vad jag skulle ta mig till.
Skulle bli knäckt!


Nu sitter vi här i soffan, gnager på några halvsega örongodisar och klunkar julmust. Första musten för i år. Inte dåligt det heller.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: