2010-11-03
 14:42:15

Onödigt med roligt?



Jag tänkte fortsätta på spåret med onödig information för det är något jag tycker är intressant.
Hur man räknar "liggande stolen", bråktal eller hur verben böjs i franska det ger jag blanka fan i, däremot information som t.ex. att grisars orgasm kan vara upp mot 30 min, det är däremot roligt och rätt intressant.
Det visar mer hur djur och människor fungerar. Jag är och tycker möjligtvis inte som alla andra men jag har roligt iaf.

- Det var en dansk som uppfann inbrottsalarmet, men tvärr blev det stulet innan han hann ta patent på det. -Osis!
- En genomsnittlig chokladkaka har åtta insektsben i sig. - Denna har jag inte hört förut.
- Internet består till 61% av porr. - inte speciellt oväntat måste jag säga.
- Högerhänta lever i genomsnitt nio år längre än vänsterhänta. - Varför? Vad spelar det för roll egentligen? Hand om hand?
- En snigel kan sova i tre år. - Fan vad jobbigt, blir lite frånvaro på jobbet.
- En genomsnittlig blåvalshane producerar 400 liter sperma när den får utlösning, men bara 10% av det går in i partnern, så 360 liter sperma rinner ut i havet. - Muuums, inte undra på att havet är salt!
-
Den största njurstenen som nämns i medicinens historia vägde 6.3 kg! - Det kan vara två bebisar ju!

Nåja, skit i det där nu. Ska väl skriva lite mer om mig också.
På jobbet idag har det varit fullt upp som vanligt, kylarna och frysarna är på plats, otroligt fint! Tänker tamejfasen på arbetet konstant, det är inte bra, inte undra på att jag är stressad som en jagad Gnu.
Får inte bort det hur huvudet. Kan liksom inte fokusera på nuet. Förstår inte hur man gör det? Kan någon där ute hjälpa mig? Det har stört mig länge om jag ska vara ärligt. I mitt huvud är det ofta kaos.
För övrigt så känner jag av min stress i bröstet igen. Fick det för något år sen eller två.Måste ha varit två år sen ..tror jag. Nåja, då åkte jag in till sjukan, trodde då att det var en hjärtattack. Lagom läskigt.
Nu vet jag vad det är men jag har svårt att ta kontroll, det smärtar till med jämna mellanrum.
Det har säkert med födseln att göra. Går nog över, det återstår och ser.


I förrgår såg vi senaste Resident Evil, och igår såg vi Grown ups. Ingen av de var toppbra direkt.
Jag trodde grown ups skulle vara sketa bra med tanke på skådespelarna som Adam sandler m.f men fan, det var mer en familjefilm än komedi. Tror Sandler börjar bli vuxen. Är så van med hans plojfilmer.

Nu ska jag sällskapa Liam och vår hulkande hund Ebba.


Susanna
PUBLICERAT: 2010-11-03, 17:47:01 | URL: http://stoltkaosmamma.blogspot.com

Det var tyvärr länge sen Adam Sandler var faktiskt rolig.. :)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: