2010-11-17
 19:18:08

Never stop, never give up

→→→→ Ge aldrig upp!

Lik denna ensamma utväxt så gäller det att aldrig ge upp oavsett väder, oavsett tillfälle. Vad det än gäller så ska man vara ihärdig om det så handlar om ditt barns läxor, ångest eller depression. Det är något som jag verkligen har lärt mig idag, tack vare Liam. Han fick mig att kämpa. Han fick mig att gå vidare när ångesten tog över.
Visserligen förstod han inte vad det handlade om men behöver man egentligen det? Ska man göra något måste man ta sig till sitt mål. Att tänka som ett barn är inte alltid fel. Sluta överanalysera allt. Det är mitt råd till..tja, mig själv och alla ni där ute som vill ta åt er.

Som tack till honom, fick han välja de mesta vi handlade. Tyckte han klart var värt det.
Just nu är han på sitt rum och skriker eftersom han inte ville göra sina läxor och jag blev kallad idiot.
Så humöret svänger hos kvinnor och barn. Eller tja, främst hos mig och Liam. Vi är väl värst skulle jag tro.
Lite ironisk med tanke på att Sandra är höggravid och tokless på att barnet vägrar komma.

Men jag måste ändå stoltsera lite, jag klarade mitt mål idag, jag klarade mitt mål i förrgår och även mitt långsiktiga mål. Tja, nästan iaf. Det var att inte höja rösten för mycket. Att räkna till 3 och lugna ner mig innan jag yttrar mig. Det har fungerat till 90%. Alltid något.


Äppelpajen jag nämnde förut blev såhär fin...

Och försvann fortare än vad det tar dig att säga flaggstångsknoppsförgyllaregesäll..
 MUUUUUMS!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: