2010-11-14
 16:21:11

En dag. One Day. Un día . Ein tag.

Det är en dag kvar.

En dag kvar tills du finns.
En dag kvar tills hela våra liv förändras.
En dag kvar som ungdom.
En dag kvar till sömnlöshet.
En dag kvar som vi sover själva i rummet.
En dag kvar till en himla massa kräk.
En dag kvar till bajs i mängder.
En dag kvar som orolig. 
En dag kvar.
En liten fjuttig dag kvar till flera år av underbara stund 

Det är en dag kvar tills vårt barn kommer.
En dag kvar tills jag ska bli far.
En dag kvar till oändlig och ofattbar kärlek.

En kort dag kvar....

om hon vill komma.




Nu sitter jag här i soffan medan Sandra och Liam är ute och shoppar mat.
Ska bli tacos idag. Jag försöker fortfarande leva i nuet. Det är små förbättringar men inte helt hundra än.
Jag känner för föränding i hemmet. Då menar jag inte barnet utan nya möbler, nya tavlor m.m. Jag vill ha nytt fräscht och snyggt. Men det kostar pengar. Fan att allt ska kosta pengar.
Kan man inte bara få byta? En kastrull mot en snygg tavla. Någon?
Nej, troligtvist inte.
Jag har egentligen inget att skriva nu. Mitt huvud känns rätt tomt. Inga tankar utöver barnets ankomst. Det är det enda som snurrar där inne.
Ska nog ut på en promenad med Ebba. Kan vara skönt.

Så slut med skitsnacket nu. Vi hörs!


Sandra J
PUBLICERAT: 2010-11-15, 16:56:31 | URL: http://blivandefarsa.blogg.se/

Gud vad du är underbar!!

Jag Älskar dig <3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: