2010-11-29
 11:09:20

Äntligen värme i vårat hus

Nu kom fastighetsskötaren.
Nu fixade han elementen så förhoppningsvis får vi lite värme här inne.

Dessutom ligger solen på, inte så tokigt. Såhär varm har jag inte varit sen i somras.
Härligt härligt.

Vad händer idag? Nja, inte ett dugg. Eller ja, vi ska fortsätta med städningen. Det måste bli riktigt fint, vill ha det så nu. Är trött på att det ligger så mycket skit över allt.
Ska även ta och sätta upp julgardinerna och sånt där, jag klarar mig egentligen men jag gör det för familjen skull.

Igår efter jakten så bakade vi pepparkakor, inte såna där juliga fina pepparkakor utan Pepparkakor a´la Damm.
Det vill säga penisar, döskallar, martiniglas, stympade gubbar osv. Förutom att de blev så otroligt vackra så ja, det blev misslyckat helt enkelt. Jag och Liam gjorde för tjocka. Första gången var de inne alldeles för länge, jag tänkte inte på att de hårdnar efter man tar ut de. My bad.
Den andra plåten så hårdnade kakorna inte alls, my bad..again.
Det blev deg eller kol, pest eller kolera. Men vi tryckte i oss en del, magen gick åt skogen.

Jag tog med Ebba i morse när jag skulle lämna Liam i skolan så var det kallt, riktigt kallt, tom hunden frös.
Hon drog upp sina tassar konstant och haltade, stackare! Fick värme de var 50:e meter för att komma hem. Precis innan trappuppgången så skrek hon till, det gjorde hon. Jag bar upp henne och sen gick vi in.
Vi har en bra salva för hundtassar som ska hålla väta och snö borta, ska bara hitta den också.

Inatt har Celine och varit uppe och både jollrat och joddlat fast jag led inte av det, jag sov som en stock.
Dessvärre hade inte Sandra samma tur. Men de fick sova ut ordentligt så nu verkar de vara på G igen .

Nej, ska man hälla i sig sin kaffe och börja köra igång?
Eller? Fan jag orkar inte ...men jo, kom igen nu, heja heja heja mig!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: