2010-12-10
 14:19:05

Vem är Davids Farmor?



Celine - Vår söta bad-ass girl!



Jag kan börja med att skriva att jag hatar den här datorn, skrev hela bloggen, var så gott som klar och så försvinner allt. FAAAN. Hade skrivit en hel del och så måste jag börja om. Så nu blir den lite kortare än planerat.
Suck..


Vi fick äntligen hem bilderna från Fuji häromdagen.Underbart, vissa blev ioförsej suddiga och misslyckade medan andra blev så underbart fina. Det har ju blivit en hel del bilder på Celine.
Måste bara berätta att hon gör ett sånt läckert läte, hon knorrar som en delfin. Ni vet sådär fort och högt. Svårt att skriva hur lätet låter men ni har väl alla hört en delfin någon gång?

Hursomhelst så valde jag ut några bilder jag ville ha framme men jag hade bara en tom ram. Behövde minst 4 till. Så jag tog en med en gammal skolbild på mig. Den har ju suttit där i en evighet och vill få upp lite nytt. Ramen ser gammal ut och är guldfärgad. Är inte så haj på material men det är troligtvist inte äkta. Den har en old-school look iaf. Det roliga var att ramen och bakre plattan var både ihoptejpad och spikad. Så fram med tång, kniv och hammare. Efter lite pill och svordomar fick jag ut bilden.
Till min förvåning så såg jag en teckning bakom min bild, vid namn "Davids farmor" och daterad år 1919.
Hur läckert är inte det? Jag älskar äldre ting och speciellt när det kommer som en överraskning.

Vem är David? Vem är Davids farmor? En släkting? En vän till familjen? Ingen verkar veta?
Råkar du veta något så hör gärna av dig.

Att pussla ihop denna tavla var inte enkelt, du ser hur stora spikarna är va?


Det var omöjligt att spika dessa, försökte med lite olika verktyg men jag gav upp inom kort, satte dit häftstift och lite tejp men jag råkade spräcka glaset, klantarsle!

Igår hälsade Tanya och Tevin på. Var mycket trevligt, barnen latjade , vi fikade och pratade .
Vi fick jättesöta kläder också. Tack så hemskt mycket!  Och tack till Nicole för de söta skorna!

Tevin försöker fota Tanya och Ebba.

Ska sätta upp lite bilder på gamla svärd och se om någon där ute har någon koll på vart dessa kommer ifrån och eventuellt värde. Är nyfiken!

Tack för oss så länge, dags för lite lunch



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: