2010-12-01
 14:45:19

Sovmorgon med stort S

Oj oj oj, det här var inte väntat.
Efter att ha lämnat Liam i skolan i detta förbannat råa och iskalla väder så gick jag hem och fixade nytt vatten till Ebba, åt frukost och gick sedan in till sovrummet där Celine och Sandra myste.
Jag vill också vara med tänkte jag, la mig på min sida, tittade på dem och log och så blev allt svart. Då var klockan runt 9.00.
Jag somnade och sov extremt djupt. 12.45 vaknade jag av en filur stod och stirrade på mig och knaprade på en pepparkaka. Det var Sandra =)   Hon tyckte att jag hade sovit tillräckligt och ja, jag håller med. 
Vadå trött man kan vara ibland. Halva dagen försvann av en liten tupplur.
Jag är iaf ordentligt utvilad för första gången på länge och det ska man inte klaga på.

Trots 12 år i skolan + alla amerikanska filmer man har sett så är engelskan fortfarande inte helt 100.
Under middagen igår försökte jag säga att jag inte var så sugen på  pytten som vi åt. Det var verkligen inte gott då. Men sådan ska man absolut INTE tala högt om med barn i närheten, speciellt inte Liam. Han apar efter direkt och slutar då att äta. Det misstaget har man gjort allt för många gånger så vi brukar köra Engelska numera.
Det tråkiga är att han börjar lära sig, han frågar konstant om vad orden betyder och ibland så får han reda på dumma ord.
Min mening lät iaf såhär 
"I don´t feel so sucky on this" .. Sandra bröt ut i skratt och Liam blev då som sagt nyfiken.
"sucky sucky sucky" "Vad betyder sucky" ? 
Hade jag sagt "i don´t like this" så hade han troligtvist förstått.

Samma sak gäller ordet Fuck, det gillar han att säga. Jäkla kompisar han har, lär Liam såna dumma ord.
Och sen serien "penionärsjävlar"..det ordet gillade han.  

Dagens serier och filmer innehåller så sjukt fula ord för att inte tala om sexuella anspelningar eller rent av orgier av stora bröst som dinglar runt. Jag personligen ska inte klaga även om ja, det kan bli för mycket ibland.
Men nu när man ser på en bra serie och de börjar ha sex så måste man slå över direkt, jag förstår hans nyfikenhet och frågar alltid varför vi slår över. Jag vet inte om det är mer för hans eller min skull jag gör det, tycker det är pinsamt. Varför ska de alltid ha sex med för? Vill en vuxen person se sådant så finns det p-rullar.
Kyssar och kramar är okej, det visar närhet vilket han bör se men när stången och tuttarna flaxar fram så ja, det är för mycket.
Tom på barnprogramen numera så innehåller det snusk. 
Ett exempel gick ca 6 på kvällen.
Minns inte namnet men det var mer vuxenhumor. Det innehöll dockor av något slag som hela tiden frågade varför ena inte pillade på den andra. På en snötäckt bil var en penis ritad på huven. Allvarligt? Detta är för barn!

Jag har aldrig reagerat på detta förut innan Liam och Sandra kom in i bilden men nu blir jag fan lite arg.

Ett annat exempel var Entourage jag såg på, det kan va rätt kul och de har bra humor.
Pang bom så hade de brutalt sex där man såg allt förutom könen på paret..Man blev rätt ställd och var tvungen att slå över för Liam satt där. Så jäkla tråkigt.

Missförstå mig inte, jag klagar inte på sex, kiss & bajs humor eller något sånt men snälla, gör det lite mer svåråtkomligt för barn. 





 
 


Sandra
PUBLICERAT: 2010-12-01, 16:20:56 | URL: http://bitchens.blogg.se/

visst e jag :D

Hörru, de är inga barnprogram idag som är speciellt barnvänliga.. Tacka vet jag när jag var ung. De var bättre på min tid då de var Björnesmagasin på tv :P



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: