2010-12-23
 22:23:51

Okej, brandvarnaren fungerar iaf.


Knäcken gick inte allt för bra, det kom en redig rökpelare ur kastrullen.
Fy fasen, var nästan lite läskigt. Jag såg ingenting, det stack i ögonen och pang bom så började det pipa i taket. Då insåg jag att knäcken kanske inte går att rädda.
Det stog på ICAs hemsida att man ska koka knäcken hårt i 15 min och det var exakt vad jag gjorde. På andra sidor stog det att man skulle sänka och fjolla. Nej va fan, nu brassar vi på tänkte jag. Det började med en fin ljus färg, blev brunare till knäckfärgen. Då stod jag mest och väntade på det skulle sega till sig lite men icke. Det hann aldrig ske, den blev brun brunare och sen brunast. Till slut blev det svart. ojoj. Och ja, jag rörde om konstant. Jag sänkte tom vämren lite smått. Förstår inte? Gjorde EXAKT som beskrivningen.
Efter att ha stängt av brandvarnen, satt på fläkten på max och öppnat flera fönster så slängde jag skiten.
Situationen i sig var väl lite rolig trots allt men ändå, jag vill ha knäck !

Sedan var det dags att göra ischoklad men tji fick jag. Det fick jag inte göra, Sandra tog över. Undra varför?

För övrigt så klädde vi granen igår, det var på tiden. Det tog ett tag att hitta alla julgranskulor vilket ni ser på bilden nedan. Jag blev ganska nöjd med endast en kul men nej nej, det ska vara fint.

Så imorgon är dopparedagen, då man doppar liksom. Dopp i grytan.
Vad nu det innebär.
Vi får ett surprise besök av Bent och Andreas, lite tokigt att höra av sig samma dag men det gör ingenting. Det är trevligt att de kommer. Nackdelen är då att vi inte har käk till de eftersom vi inte hade några planer på besök. Det löser sig allt.

Nu sitter vi och lirar Bingo på uppesittarkvällen, 3 rader i samma spel där en siffra fattades, det kändes rätt surt. Snart är det dags för slå in paketen. Måste få lillgrabben in i rummet först.
Han är ju så förbenat nyfiken men vem kan klandra honom?


Hoppas ni alla där ute får en härlig julafton.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: