2010-12-12
 15:32:41

kids kids kids och matips tack


Barn lyssnar inte när man tilltalar dom.
Barn lyssnar och intresserar sig när man talar till någon annan.
Barn vill veta var man gör när man försöker smyga.
Barn vill inte veta vad man gör när man försöker berätta.
Barn vill göra som de vill när de vill och inte när man själv vill.

Ganska roligt i många fall, ganska jobbigt i många andra.
När man tex ber liam att vara extra tyst för att Celine precis har somnat så börjar han sjunga, dansa, peta på henne - han gör alla grejer han vet att han inte får.
Han liksom många andra nyblivna syskon kan bli avundsjuk då och då men de tänker fel.
Skulle de inte störa deras småbarn skulle man kunna ge just dem lite mer uppmärksamhet men nej nej, de ska självklart störa lillasyskonet i fråga. Varför? Jadu, jag vet faktiskt inte. Fel tänkt.

Men vi gör faktiskt allt vi kan för Liam ska vara nöjd, det var inte lätt innan heller ska ni veta.
I det stora hela måste jag säga att Liam har skött sig väldigt bra, kunde ha varit värre och det måste ju betyda att jag och Sandra gör ett bra jobb, inte sant? Det tycker jag iaf.

Imorgon kommer Sonny och Annica med sitt barn Björn. Vi ska väl ta en kaffe och jämföra bebisar eller något? Jag vet inte riktigt, jag är ny i föräldravärlden. Allt är så annorlunda.
Det ska iaf bli roligt att jämföra storleken. Vår är nog störst. Senaste vägde hon 5.3 och jag är tveksam på att hon har gått ner något alls.

Idag ska jag ta och städa lite, hoppas Celine kan sova lite medan Liam är borta så Sandra kan hjälpa mig att plocka undan lite. Sen ska jag ställa mig framför spisen som vanligt, idag blir det pannkakor med jordgubbssylt. Inget imponerande komplicerat men jag har ingen ork att laga Lammfiol och klyftpotatis med hemmagjord sås.
Hur gör man lammfiol förresten? är nyfiken på att äta det någon dag.

Är det någon där ute som har tips på mat? Känns som det blir samma mat varje vecka.
Måste vara relativt billigt och varierande. Helst inte fisk för det äter vi inte och köttfärs äter vi nästan varje dag.
Mattips i mängder tack..


Linn
PUBLICERAT: 2010-12-12, 17:05:37

http://www.ica.se/recept?recipeid=698538

detta recept är kalas gott! :D jag har dock gjort dubbel "sats" sv röran, så lasangen blir tjockare, en sallad och baugett bröd och brieost och ett glas rött - där har du den ultimata middagen :D



Linns kyckling ;)

steck kyckling i små bitar, tillsätt kryddor som du vill ha (jag har salt, peppar, paprika krydda, bland när kycklingen har fin färg, stäng av spisen och häll i 2 st burkar chili creme fraiche + en röd hackad paprika (små bitar)(tomat å basilika funkar oxå) (brukar räcka till ca 700g kyckling, om man vill ha extra sås ta en till) blanda ihop allt till en gegga ;) och under tiden du har stekt kycklingen har du färsk pasta som kokar (brukar ha icas tagliette(?) bandspaggeti, när du har hällt bort vattnet häll lite smör i pasta kastrullen och tillbaka med pastan, och häll även över kyckligensmeten och lägg upp det i en ugnsform och strö lite riven ost över och in i ugnen till osten har smält ( runt 175 grader - eller mer håll bara koll så det inte bränns det brukar gå fort.) en väldigt enkel och god rätt.



// Linn


dammen
PUBLICERAT: 2010-12-12, 20:22:38

Nejmen man tackar . Det låter jättemumsigt. Det här måste jag testa! =)



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: