2010-12-05
 18:26:27

Kalassöndag!

Idag hade vi lite kalas och fika igen.
Som jag nämnde tidigare så fylller farsan och syrran år inom kort.
Jag köpte dessvärre inga presenter men de ska få till jul. Bara grus kvar i plånboken känns det som.
Syster Mia hennes man Robin och deras son John, Gunilla & Farsan och så var det jag, Sandra, Liam, Simon och Ebba. Full rulle kan jag ju säga. Jag vet inte vem som var värt, Systers man hög på Red bull eller ungarna.
Han är schysst men kan bli en handfull med jämna mellanrum. Speciellt när han jonglerar med barnen 3 cm från hyllorna och glasbordet. Jag är mer den person som vill ta det lugnt, dricka mitt kaffe och ha trevligt när släkt och familj kommer. Robin är tvärtom. Men vi alla kan inte vara lika, hur kul  skulle det då se ut?
Liam latjade för fullt, John sprang runt överallt och pratade sitt eget språk medan Celine låg i soffan och bajsade.
Vi alla överlevde denna dag också fast ja, man är ju rätt trött.

Kom nyss hem från Orren, handlade mat m.m. Jag tycker inte om att handla, speciellt inte när man e trött, det e halt ute och när det kostar pengar. Fan över 500 spänn den här gången också. "ja men handla på maxi, willys eller något billigare ställe" säger ni.
Men va fasen, jag har ingen bil !
"Men du kan bussen" svarar ni.
F-u säger jag.
Nej då men det är svårt för mig att åka och stor handla, har min panikångest och jag tänker inte tvinga iväg Sandra just nu. Nåja. Det är vårt bekymmer.

Nu blir det tacogratäng igen. Det var populär märkte jag.
Jag är en jävel i köket! synd bara att jag är en sopa i sängen.....Nääääädå. Men lite självdistans måste man ha.

Idag åker Simon hem, känns lite tråkigt. Man ser honom så sällan.
En gång i månaden bara.

Nu ska vi plocka fram och äta.

Don´t me döv för Peace and love



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: