2010-12-07
 11:05:11

"Jag flyttar tillbaka till Bagdad"

För ett tag sen brann flera butiken upp här i Södertälje.
Varje dag kan man även läsa om mindre bränder så som brand i container, bilarbränder, soptunnor, mopeder osv osv osv. Bara detta tycker jag är jävligt idiotiskt.
Nu har det hänt igen. Lemonata i Geneta sattes i brand. Vill de inte ha några affärer där? Vill de inte att man ska kunna ta sig från punkt A till punkt B utan att känna sig osäker? Vill de inte att man ska kunna åka i en varm buss utan att den ska bli beskjuten?

Jag kan börja med att säga att min familj, släkt och vänner är viktiga, absolut men jag tycker vissa tar det lite väl hårt. Alla har sin religion, sin tro, sitt tyck och tänkt, jag respekterar det fullt ut men ta saker som exempelvis hedersmord, det förstår jag mig inte på. Har exempelvis din dotter skämt ut sig enligt din religion, stäng in henne på rummet? Ta bort tv, telefon och data. Gör något normalt. Vart någonstans i er religion står det att det är OK med mord? Feltolkat anser jag.
Samma sak gäller det här med att "blod är tjockare än vatten". Blod är heligare än lagarna?

Ett exempel;
Skulle min kusin/syskon eller liknande begå ett mindre brott som att stjäla en cykel, det är väl tråkigt i sig men jag skulle inte anmäla honom. Skulle personen i fråga begå ett grövre brott skulle jag övertala honom att lämna in sig själv. Skulle inte det fungera så skulle jag tom kunna fundera på att anmäla honom personligen.
Man ska stå för sina konsekvenser. Rätt enkelt tycker jag.
Skulle min bror mörda min syster för hon har skämt ut honom skulle jag personligen utan tvekan släpa in honom i häktet.
Har jag fel?
Det är okej att tycka olika, jag personligen skiter totalt i alla religioner, men när det kommer till mord, förstörelse av egendom så som affärer, hus, bilar osv så är det en helt annan sak. Det är så onödigt, det förstör för er själva också.
Ni tycker säkert att ni har ett bra skäl till att göra det, men tänk efter igen innan du agerar.
Bara så onödigt.

Ägaren till butiken i Geneta har till och med bestämt sig för att lämna Södertälje för Bagdad, sitt ordinarie hem.
Alltså, ser ingen att det börjar gå snett här? Vi bor ju för i helvete i Sverige, vi ska vara ett fredligt folk, vi ska bo i ett trevligt land. Hur vågar man uppfostra ett barn här? Jag börjar tveka.
Man kanska ska hänga med till Bagdad? Lära sig språket, bli religiös och börja om där? Man ska trots allt anpassa sig till det samhälle man flyttar till.
Om inte Bagdad fungerar för min familj får det väl bli Finlandsskogen eller varför inte till en 3vånings Igloo i Lappland? Allt är bättre än det här...

Tycker det är dags för förändring gällande det mesta i Sverige, lagar, straff, skatter, löner, politiker m.m. 

Vill bara säga en sak till er där ute; Civilkurage.


Observera, Det här är min åsikt, inte min familjs eller mina vänners.
Tycker du att jag har fel, kom gärna med en kommentar och beskriv din åsikt.
Jag ta mer än gärna konstruktiv kritik och varför inte beröm om du håller med?
Dags att vi enar oss mot all brott oavsett vem som gör brotten.
Det är nästan som man vill samla ihop ett gäng vuxna och gå rundor på nätterna, allt för våra barn...



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: