2010-12-06
 19:00:55

Ja juste, nu är det måndag.

Det är svårt att hålla reda på alla dagar när man bara är hemma. Speciellt när Liam helt plötsligt har en studiedag. Ja, en "studiedag" betyder "speldag". Vem studerar på sina studiedagar? Är nog inte allt för många men å andra sidan, vad vet jag, jag har ju arbetat de senaste 7-8 åren.

Efter gårdagen kände jag mig rätt utmattad, vi har egentligen inte gjort något speciellt idag.
På promenad med Ebba så stötte jag på en äldre man som kommenterade att jag var duktig som tog upp hundskiten efter mig, sen började vi diskutera allt som har med hundar att göra. Trevlig karl.
Att de var tvungen att avliva en rottis för den gjorde utfall mot ett spädbarn. En tråkig historia men ingen skadades, eller ja hunden dog visserligen men ändå.

Efter lunch och lite lata timmar med familjen gick jag vidare till jobbet, pantade och shoppade diskmedel m.m.
Det var Frida och Ricu som arbetade, stackars satar, slet arslet av sig båda två. Är så skönt att vara ledig ibland =)
Fast jag kunde inte motstå att hjälpa Ricu med småsaker ändå. Han frågade trots allt.
En liten stund senare gick Frida på lunch så jag hakade på en liten stund efter att jag hade handlat klart.
Våra diskutioner är långt ifrån seriösa men faen vad kul jag hade, it made my day. Mer eller mindre iaf.
Sen var det bara att bege sig hem och laga lite våfflor till familjen. Fast det gick inte som planerat, ungefär som det brukar med andra ord. Ska nog gå ta hand om Celine så kära Sandra kan få i sig lite käk också.

Jag säger då det, livet förändras efter man skaffat barn...but i love it.

oj vilket ointressant inlägg det blev men ja, ibland är jag ointressant.

När Celine ler, ler världen 



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: