2010-12-04
 17:54:39

Helgen

Nu har jag och pojkarna bakat klart våra pepparkakor. De ligger just nu i ugnen och jag ska försöka komma ihåg att ta ut de i tid. Liam ger oftast upp för att det är svårt och Simon verkar inte ha någon större fantasi medan jag var måttligt road. Trots allt så lyckades vi köra klart hela degen.
Frågan e bara hur bra de blir när de e klara?
Senast blev det katastrof!

Tidigare idag försökte vi ta julkort som vi ska skicka runt till släkt och vänner, här nedan har ni ett par exempel på hur bra det gick.


Några tips är att se till att ha alla saker framme INNAN du säger till barnen, muta gärna barnen med något och att du inte bör ta kort på era barn när de är vakna överhuvudtaget.
Fejkade smile, tjuriga miner, gråt, suddiga bilder och stängda ögon. Men jag måste medge att det var rätt kul ändå. Jag beskriver det säkert lite värre än vad det kändes.

Men visst fasen var pepparkaksklänningen söt? Sandra köpte den på stan häromdagen.

Oj jävlar, pepparkakorna ! ......
...Okej, ännu ett tips. Strunta inte i vad beskrivningen säger, pepparkakorna SKA inte vara tjockare än 2-3mm oavsett vad du tror och sätt inte i två plåtar samtidigt.
Tack och lov att de finns färdiga i burk.

Snart lär klockan pipa, sista lasset med kakor bör vara klart. Nu ringde det bara för det....
Ajfan, de blev sådär lagom knapriga. Äääh, får väl bjuda de när farsa och gänget kommer imorgon.
Är nämligen kalas imorgon.  Både syrran och farsan fyller år nu, 6:e och 9:e (?) december.
Så det blir tårta och massa mums.

Tack för mig !
Hoppas ni fortsätter läsa min blogg.
Tjolahopp





KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: