2010-12-20
 20:07:18

Dan före dan före dan före dopparedan

Idag har jag varit ledig hela dagen, helt totalt underbart härligt. Det behövde jag ! Låg och sov ett par, vaknade runt 11. Skönt ! Var så lagom trött igår, och inatt, och i morse. Huvudet dunkade som bara den. 
Nu mår jag bättre iaf. Känns bra, men nu är det kväll och dags att sova snart igen.
Vi ska bara få Celine att lugna ner sig och Liam in i sitt rum. Det kan ta en stund.

Celine har haft väldigt ont i magen ett par gånger så jag tog reda på lite övningar som man kan göra. Fick informationen av Thomas (chefen som även han har en relativt nyfödd bebis, eller hon är väl kanske 1 år?) och av Jelena, en bekant som handlar på min butik. Jag testade och det gick över förväntan, Celine pruttade som en traktor och sket i genom blöjan 2 gånger. Mysigt.  Första gången höll Sandra i henne och då blev även hon nerbajsad. Andra gången råkade jag hålla i henne, jag fick en fuktig fläck på byxbenet, ibland har man tur.

Nu ligger förresten Cecilia i lund och klämmer. Hon har blivit igångsatt och redan fått ryggmärgsbedövning (epidural) . Vi alla håller tummarna för er. Det kommer gå bra ska ni se!

Idag har jag och Sandra handlat våra första julklappar, det är väl dags med tanke på att det bara är 4 dagar kvar till Julafton. Det Sandra märkte på stan är att alla är så förbannat otrevliga, de puttas, gormar, svär , tränger sig före och ägnar inte en enda tanke åt någon annan runtomkring. Är det det tvärtemot vad julen handlar om?
Stress stress stress.. Lugna ner er för fan.

Imorgon skulle jag börja 14.00 men tack vare att en är sjuk på jobbet så måste jag börja tidigare, blir väl nästan en heldag igen. Nåja, money money money - moooooneeeey.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: